Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Terima Kasih Atas Kunjungan

Pengikut

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya

Rabu, 30 Mac 2011

Andai kau tahu

Red Rose 
Petang semalam nada suaranya seakan ada yang tidak puas hati...sms tengahari kuterima dari dia..kenapa blokkan facebooknya..rupanya dia baru perasan facebooknya telah beberapa hari kublokkan..
kubalas mesejnya dengan selamba..Rupanya itu yang buat dia terkilan..hakikatnya aku lebih dahulu terkilan dengan apa yang berlaku ..dia mahu aku bukakan balik sekatan yang aku buat..Memanglah kalau ikut buat apalah aku nak sekatkan facebooknya tu..Langsung tak masuk akal.Bukan ada apa-apapun..Tapi tulah ..bila aku terasa je..mulalah buat tinadakan yang bukan-bukan..Tapi disatu pihak lagi saya ada sebab mengapa saya lakukan ini..Bukan saya tidak setuju dengan apa yang dirungutkan .Memang rungutannya betul jangan menghukum orang jika tanpa memberi apa-apa sebab.
Cuma cukuplah saya terasa hati dengan tindakannya..walaupun bagi orang lain itu satu perkara yang remeh tetapi tidak untuk saya...


4 ulasan:

  1. Kelah..kelah.satu tindakan yang bijak lagi masuk akal.Jika nyamuk yang bt onar kt telinga kita itu pasti pasal kelambu yang compang-camping dan byk lubang...maka kelambu tulah yg akan kita bakar.telinga kita tak salah sikit habuk pun kan.

    BalasPadam
  2. jangan dibakar kelambu..bahaya tau...kan habis terbakar rumah...
    hihihi

    BalasPadam
  3. Kite bakar kelambu jauh dari rumah...biar nampak api dan asap saje dari kejauhan...Tapi jangan sampai org tengok lak.

    BalasPadam
  4. kalu orang tengok nak wat guana

    BalasPadam

Titipkanlah Kata Hulurkanlah idea
Kongsi cerita membawa bahagia
persahabatan terjalin kemesraan berputik
walaupun hanya sekadar alam maya

TERIMA KASIH TEMAN!!!!

Bekas Anak murid SIF

Bekas Anak murid SIF

Bersama saudara mara

Bersama saudara mara

11 Sept 1998

11 Sept 1998