Terima Kasih Atas Kunjungan

Rabu, 30 Mac 2011

Amy

  
Kakak Aimy kerja dia menyakat Azib..semalam habis sarung tangan tangan dan kaki Azib ditanggalkannya..bila aku sarung balik kejap lagi hilanglah dari tangan Azib dikerjakan Aimy.Kalau sebelum nie Adamlah yang suka kebas susu Aimy tapi sekarang ni Aimy pulak yang kebas susu Azib..
Bersalin kali nie sedikit mencabar...baru je nak rehat dan baringkan badan..adalah kedengaran suara Aimy memberi salam dan ketuk pintu.Lambat dibuka meraunglah dia. Bila buka pulak siaplah baby Azib  kena buli..Di sayang Azib dalam satu masa dia tekan kepala baby..Angkat tangan baby..nak cucuk mata Azib.. cubit tangan Azib.Mulalah aku tak duduk diam...membebel kat Aimy..tapi manalah budak tu nak faham sangat baru umur 2 tahun..Mulut Aimy pulak macam bertih jagung..Tapi satu yang prihatinnya Aimy bila lihat orang lain sakit..dialah yang terlebih dahulu mencari ubat untuk disapu..Begitu juga kalau dia sendiri yang sakit mesti mencari ubat dulu...seolah Aimy dan ubat tak dapat dipisahkan... 
Semalam happynya Aimy dapat hadiah baju dan kasut daripada seseorang..Dipakainya terus kasut tu walaupun longgar sebab saiznya besar sedikit..baju tak sempat dipakai sebab aku suruh Sa simpan ditempat yang tinggi kalau tidak dengan baju sekali ingin dpakainya..Sekarang aimy dah mula nak bergaya...Nak ikut mak dia k...(Oh tidak)bila di make up kan oleh Acik dan Sa memang suka sangat cuma aku tak mengalakkan ...Baju tidur dan harian dia ,Aimy sendiri yang pilih..kalau orang lain yang pilih siaplah dia mengamuk...
Sikap Aimy bila aku marah kat dia..pasti dia akan cuba pujuk aku dengan buat macam -macam atau dengan kata-kata yang akan buat aku tak jadi marah dengan Aimy...sikap suka memujuk dia tu sama je dengan sikap ayah dia ..

4 ulasan:

Titipkanlah Kata Hulurkanlah idea
Kongsi cerita membawa bahagia
persahabatan terjalin kemesraan berputik
walaupun hanya sekadar alam maya

TERIMA KASIH TEMAN!!!!