Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Khamis, 27 Januari 2011

Buah kemunting.

Brazil Graphic #139 
Kali ini nak cerita pasal buah kemunting...Rasanya tak ramai yang tau kewujudan buah nie...apatah lagi merasanyakan..Buah kemunting takde dijual di mana-mana .Rasanya takdelah sedap sangat macam buah anggur tapi sedap bagi orang yang susah macam aku dulu buah nielah yang sentiasa menjadi bahan santapan..hihi..
Buah kemunting
Balik kampung hari tu ,aku tak lepaskan peluang mengutip buah ni terus masuk mulut..Kesian kat burung sejak aku ada kat kampung ,hilang punca pencarian burung...mak aku lagilah insan yang paling aktif mengutipnya..
Kini rasanya burung dah kembali ceria sebab aku dah takde kat kg.
Brazil Graphic #139

8 ulasan:

  1. Mase duk syok2 kutip tu ada dok terjumpa ULAT BULU?...atau mase duk tengah makan tu terase dok lain macang jer rase...rupe2 nya ada ulat dalam buah kemunting..hidup lagi..geleding geliat dalam buah.

    BalasPadam
  2. rasanya tak jumpa lagi ...kalu makan sekalipun ulat tu mungkin tak perasan kut

    BalasPadam
  3. Kami d Sabah mengenali buah ni sbg buah dundurok. Rasanya manis.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak sangka ya..rupanya ada juga kat Sabah...Saya ingatkat kat Terengganu je ada.

      Padam
  4. Asslm..Saya kenal buah ni masa masa saya dok kat labuan sabah..selalu sgt mkn buah ni dulu..tp sejak dh pindah semenanjung,saya dh x pernah mkn buah ni sbb ssh nak dpt kt sini..puas saya cr are KL,PD, perak n Johor.tp x jumpa..skrg ni teringin sgt2 nak mkn buah ni..hrp sgt dpt jumpa..ni yg saya dok search..kot2 leh ada yg sudi bantu dptkan buah ni..saya sanggup byr hrga buah, tenaga n termasuk kos post skli..sangat2 teringin...

    BalasPadam
    Balasan
    1. simpati saya kat Falah...nanti saya tanya mak saya di kg ada ke tak lagi..kalau ada macam mana nak bagtau ya

      Padam
  5. buah kemunting ni sedap sangat pada saya... last makan pada tahun 1984 masa tu saya masih disekolah tadika lagi. kebetulan keluarga berpindah ke pahang masa tu... sekarang ni dah tak jumpa lagi... rindunya nak makan lagi... kembalikan nostalgia masa kecil dulu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kesian kat intan..kat kg saya masih ada lagi..mmg sedap bg org susah tapi tak sedap untuk bdk2 sekarang..maklum masa mengubah segalanya

      Padam

Titipkanlah Kata Hulurkanlah idea
Kongsi cerita membawa bahagia
persahabatan terjalin kemesraan berputik
walaupun hanya sekadar alam maya

TERIMA KASIH TEMAN!!!!