Terima Kasih Atas Kunjungan

Isnin, 19 Julai 2010

Menu Petang Bersama Pisang Goreng dan Roti Jala

Menu untuk makan petang semalam aku buat pisang goreng.dan roti jala..Apabila tengok ada pisang tanduk yang dibeli kat Pasar Tani teringin pulak nak buat pisang goreng..Rupanya selera benar anak aku makan.Yelah aku guna resepi mak aku..Rasanya belum jumpa lagi goreng pisang yang sedap macam mak buat..
Sambil  buat pisang goreng ,satu dapur lagi aku tebar roti jala..Rupanya ada sedikit tepung gandum dalam almari tapi tak banyak.Kesian pada suami dan anak-anak aku buat juga ..Nampak kegembiraan mereka bila lihat aku duk tebar roti jala sambil anakku Adam dan Alif siap sebut lagi kenapa tak buat banyak-banyak,lama dah mak tak buat roti jala.Biasanya roti jala itu digulung tetapi untuk psikologikan anak-anak ,aku lipat menjadi segitiga.Nampaklah seakan banyak.Tapi memang ada rungutan daripada anakku Alif.Kenapa mak tak gulung roti tu..Apapun kubahagia dapat tunaikan hajat mereka.Benarlah kata orang masakan ini boleh menambahkan ikatan kekeluargaan dan kasih sayang.

2 ulasan:

  1. yelah..sejak kawin dengan orang Kelantan ,terpaksalah belajar buat roti jala..Datanglah rumah kalau nak merasa.hihi

    BalasPadam

Titipkanlah Kata Hulurkanlah idea
Kongsi cerita membawa bahagia
persahabatan terjalin kemesraan berputik
walaupun hanya sekadar alam maya

TERIMA KASIH TEMAN!!!!