Terima Kasih Atas Kunjungan

Ahad, 18 Julai 2010

Bukan Kuminta

Telah seminggu tekakku sakit..Batuk tak henti..Bercakap je mulalah aku batuk..Tapi yang buat aku terkilan batukku ini menganggu pendengaran orang..Bila orang telefon aku ,dengarlah aku batuk.Sampai ada setengah tu siap sebut lagi bising dan menganggu pendengaran telinga je..Serba salah jadinya aku.Tak nak jawab nanti kata aku sengaja lah,sombonglah.Bila jawab kata aku lak yang tak boleh cakap..Dah tau aku batuk memanglah sedikit terganggu.Dah tau aku batuk kenapalah telefon kan..Last-last aku jugak yang terasa..Sabor jelah..

2 ulasan:

  1. huhuhu..sdih pun ada, klakar pun ada, tp itu sbhagian ujian tu cikgu.
    Sesetengah org bab btuk ni ada mcm2 ptua. Minum air asam jawa la, air limau nipis, perbanyak minum air suam dan yg terbaru a.atok dgr..pekena ABC. tapi asesori dia jgn msukkan, mcm kcng, bjik kbung, agar2 n mcm2 lg bhn tmbhan. ptua ni dtng daripada doktor gak, katanya..dari Yan, kdah. Dia bkn skdar sruh wat mcm tu jer. Ada fkta dia bg skali..tp klau jnis teabeng, atau yg cmpur air batu mcm tu x bleh..abc ni katanya, bila kita tlan tu dia bleh bersihkan lendir2 atau kahak yg melekat kat saluran tekan kita. skali pk ada btuinya. tp abe atok x pnh cba, mklum r ptua ni bru jer dpt, dan x pnh kna btuk2 lg sjak dpt info tu. Slama ni, agk2 btuk jer, abe atok g klinik. x jmpa doktor, bli trus..klau jmpa doktor. kedebak kedebuk abis gak 4/50 hinggit. bkn bkira, sbb kita dh thu kita btuk, jmpa doktor mcm keta rsak jmpa pomen r klau doktor swasta ni. bkn smua, tp kbanyakan..klau g kauter bli ubt jer..sbotol size std tu, rm6. blik umah, minum ikut skatan. esoknya ilang r, itu abe atok, org lain abe atok x pasti..wlaupun abe atok ni heavy smoker stkt ni mcm tu r..cma ptua kena abc tu x pnh wat..yg lain dh..tp sdhnya..yg rm6 sbtol gak penyudahnya..
    Nota: Sestengah org g klinik ni nk MC je..hihhihi, tk jmpa doktor x dpt r MC..tringat masa abe atok keje kilang dulu2..huhuhu..

    Anyway
    Jga ksihatan, jga mkn n jga bdn..:)

    Abe Atok

    BalasPadam
  2. Terima kasih Abe Atok ya..banyak petua yang diberikan..Memng hingga hari ini batuk ada lagi ni..Saya ni mungkin kategori orang degil kut,yang tak boleh makan tulah yang saya cari.Macamana nak hilang batuk tu..Selama seminggu lebih saya batuk baru malam tadi saya makan ubat batuk 2 sudu.Tidur samapi ke pagi..Tapi rasanya saya nak cubalah petua makan ABC tu kut-kut menjadi..Terima kasih daun keladi..:)

    BalasPadam

Titipkanlah Kata Hulurkanlah idea
Kongsi cerita membawa bahagia
persahabatan terjalin kemesraan berputik
walaupun hanya sekadar alam maya

TERIMA KASIH TEMAN!!!!