Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Ahad, 13 September 2015

Sahabat yang tidak seperti sahabat

Di corong radio sayup-sayup lagu Damatsutra.. Antara.lirik-lirik lagu "kau masih menduga sehingga kini "dan bla-bla...sungguh lagu ini antara yang aku sangat mendengarkan...penuh pengertian.
Susahnya untuk buat orang mengerti apa yang kita rasa dan rasanya mungkin orang tdak dapat merasa apa yang kita rasa.

Bercerita berkaitan sahabat..kalau tanya pandangan sisi seorang aku Anak Pantai..aku amat menghargai insan yang bergelar SAHABAT.Saat dia gembira di saat dia susah kalau boleh sentiasa ingin kita ketahui..

Apatah lagi di zaman serba maju ini banyak sisi perhubungan boleh diteruskan untuk memastikan kita sentiasa akrab.facebook,wechat,telegram,wasup dan lain-lain lagi.Tiada lagi alasan untuk kita sebenarnya.Cuma sejauhmana kita berusaha untuk memastikan jalinan persahabatan itu terus kekal selamanya.

Betul orang kata diam tidak bermakna lupa..namun diam itulah yang menimbulkan curiga.walau sesibuk manapun kita...bertanya satu ayat itu sudah cukup buat kita rasa diingati.Namun jika itu tidak berlaku adakah itu kita masih mengatakan diam tak bermakna lupa..hakikatnya DIAM itulah tandanya kita telah melupakan..

Betul kan..sebabnya....
  • Kalau dengan kawan-kawan yang lain dia boleh bertanya khabar setiap hari dan ada sahaja berita yang dikongsikan tapi tidak pada kita...itulah salah satu tandanya....kita sahabat kategori wujud hanya ketika diperlukan.
  • kalau hanya kita yang sentiasa memulakan salam perkhabaran itu tandanya kita je yang nak perhubungan itu sentiasa wujud. 
  • Kita berjela-jela bercerita dan dia hanya membalas sepatah dua kata,sedar-sedarlah diri dia jemu nak berkongsi cerita dengan kita
  • Jika teman Anda pandai merencanakan waktu untuk menelepon, makan siang, atau makan malam, dan selalu menjalankannya, maka Anda memiliki teman yang baik.
  • Jika teman Anda tidak pernah meluangkan waktu untuk Anda, selalu mengeluh tentang kehidupannya yang “luar biasa sibuk”, dan mengharapkankan Anda untuk menangani jadualnya setiap saat, maka Anda memiliki masalah.
  • Jika teman Anda kelihatannya boleh meluangkan banyak waktu untuk teman dekatnya dan lima orang teman lainnya, namun tidak pernah meluangkan waktu untuk Anda, maka Anda adalah sahabat  terakhirnya.
  • Teman Anda mungkin mengalami masa yang sibuk dalam hidupnya dan itu tidak apa-apa. Namun jika teman Anda selalu terlalu sibuk untuk berkumpul bersama Anda, maka ia pasti tidak menghargai saat-saat bersama dengan Anda.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Titipkanlah Kata Hulurkanlah idea
Kongsi cerita membawa bahagia
persahabatan terjalin kemesraan berputik
walaupun hanya sekadar alam maya

TERIMA KASIH TEMAN!!!!