Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Ahad, 1 Februari 2015

Jangan dilupa ayah ibu kita

Tak sampai sejam lagi subuh akan hadir.Masih aku di meja melayankan kerja-kerja sekolah yang belum habisnya..dalam masa yang sama melayan alunan lagu di radio Manisfm...terhibur dengan pilihan lagu-lagu yang semuanya menepati jiwa...
apa ya untuk dicoretkan....jemari ni ringan je nak menulis tapi macam kekeringan idea pulok..
cuma satu jelah nak pesan....selagi kita punya mak,punya ayah jangan abaikan mereka..baru saya rasa kehilangan orang tersayang ini amat memeritkan.nak undur balik masa silam tapi mana mungkin.kini kenangan lama satu persatu menjelma..
sayang bagi kita membiarkan masa yang tersisa ini tanpa kita mengambil peluang untuk bersama mereka..bahagianya rasa kalau saya diberi peluang bersama ibu sepanjang masa..tapi apakan daya itu cuma impian...mak terlalu jauh di mata...saya sayang dia..sayang banyak-banyak...namun sayang ni tidak cukup dengan sayang mak pada saya...sedih hati bila tahu mak sakit..saya tak dapat nak usap mak untuk hilang kan rasa sakit itu..huhu merepek  dah ini.

jadilah anak yang soleh atau solehah..bahagianya mak ayah kita..sejuk hidup mereka dengan adanya kita sebagai anak yang tahu menilai kasih sayang dan pergorbanan ayah ibu..

itu saje nak tulis....terkadang sesuatu yang berlaku itu tanpa kita sangka....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Titipkanlah Kata Hulurkanlah idea
Kongsi cerita membawa bahagia
persahabatan terjalin kemesraan berputik
walaupun hanya sekadar alam maya

TERIMA KASIH TEMAN!!!!