Terima Kasih Atas Kunjungan

Isnin, 19 Januari 2015

Ayah....rinduku padamu tidak pernah berakhir..

angin pantai begitu gemersik sekali...terkadang menganggu rambut yang aku sisir rapi...namun sesekali kubiarkan sahaja rambut itu menyentuh pipi...jauh kurenung masa silam...terbayang satu persatu wajah-wajah yang aku sayangi tapi kini tiada lagi di dunia ini..
sungguh sesekali aku terasa begitu sayu mengenangkan sikap dan tingkahlaku ku semasa hayat mereka masih ada..
aku tahu sifat kedegilan dan memberontak dalam diam aku dahulu kini meninggalkan satu kesan yang amat dalam disudut hati ini..tertusuk tajam tanpa dapat dibuang rasa sakit ini..takkan ada ubat yang boleh merawat kelukaan yang aku rasa
melihat ombak datang silih berganti memukul pantai...seakan terlihat kelibat arwah ayah.sedang menjala ikan bersama ku..tika itu aku berlari anak mengikut ayah .rasa seronok tanpa memikirkan masalah...sama-sama kukutip ikan yang terlekat dijala ayah. dan kusimpan didalam plastik yang ayah bawa dari rumah..sesekali aku bermain dengan ombak yang datang dan pergi memukul pantai.
aduhai ayah...seakan baru semalam kita ciptakan kenangan itu ,tapi bila tiba-tiba saya tersedar dari lamunan..itu semua kenangan lantas tanpa disedari pipi saya basah dengan airmata..saya akui semasa hayat ayah masih ada ,saya sering kali mempersiakan masa tanpa mengambil kesempatan bersama ayah..rupanya hayat ayah tidak lama untuk saya menebus balik kesalahan ini ayah..di saat kasih sayang saya mula bercambah terhadap ayah....ayah telahpun pergi buat selamanya..inilah takdir saya...Allah menghukum saya dengan perasaan bersalah ayah buat selamanya...dan buat saya terkilan saya tidak dapat menatap wajah ayah serta mencium pipi ayah untuk kali terakhir...doa dan harapan saya ,semoga ayah tenang di alam sana..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Titipkanlah Kata Hulurkanlah idea
Kongsi cerita membawa bahagia
persahabatan terjalin kemesraan berputik
walaupun hanya sekadar alam maya

TERIMA KASIH TEMAN!!!!