Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Khamis, 1 Januari 2015

Ayah..pergimu meninggalkan duka di hati


2014 sudah ditinggalkan.pergi membawa bersama cerita suka duka..sesunvguhnya tahun ini tahun kehilangan...harta benda serta kwhilangan insan tersayang yang tidak boleh diganti..
Rupanya diri mengalami nasib serupa...2014...rupanya tahun kehilangan insan yang ku panggil ayah...tiada lagi insan yang menanti tiap2 bulan rezeki untuknya.tiada lagi insan untuk diri ini bergelak ketawa bergurau senda dengannya..juga tiada lagi insan yang terkadang bisa buat hati ini panas walaupun ku tahu amatlah yidak wajar seorang ànak bertindaj sedemikian.
Cuti yang kesekian kali ini cukup terasa tanpa dia...ayah..tika kaki melangkah ke pusaramu.airmata mengiringi laju tiap langkahku walau sedari awal telah kutanam ketabahan fan menahan airmata dari bercucuran...tapi diri ini insan biasa yang tak mampu dan kuat.
Melihat 2 batu nisan mu...kembali satu persatu memori bersama ayah.. dalam garang àyah ada sayang yg tak tercari..oleh saya..dalam suka dan tawa ayah...ayah begitu sepi sedih hati saya bila jumpa dengan kawan2 ayah yang nemveritahu ayah selalu memuji saya..apa yang lakukan pada ayah...ruoanya sygnya ayah pada saya.....sepetti mana ayah saya juga sama tidak bisa merealisasikan sayang ayah secara terus tapi di sebaliknya sy begitu sayang ayah ..walau apapun yang pernah terjadi dulu..tanpa ayah sy tidak akan dapat menikmati hiduo di dunia ini...ayahlah yang mrnjadikan saya untuk terus bersemangat mengejar cita2.tindakan ayah buat sy tercabar untuk membuktikan yg saya mampu ayah banggakan..namun sy tidak pernahpun menyatakan secara terus pada ayah....itulah kesilapan saya yang hingga kini buat saya terkilan dihati.
.disaaat hati sy terbuka menerima diri ayah.disaat sy begitu menyanyagi ayah.ayah pergi tanpa sempat saya mencium pipi ayah buat kali terakhir...hanya dapat sata tatap pusara ayah yang sepi...nikmat terakhir yg tak dapat saya nikmati seperti adik beradik saya yang lain...maafkan saya ayah... semoga ayah tenang di alam sana dan semoga Allah mencucuri roh arwah ayah...
Ayah....terlalu rindu padamu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Titipkanlah Kata Hulurkanlah idea
Kongsi cerita membawa bahagia
persahabatan terjalin kemesraan berputik
walaupun hanya sekadar alam maya

TERIMA KASIH TEMAN!!!!