Terima Kasih Atas Kunjungan

Isnin, 28 April 2014

17 April 2014 perginya ayah buat selamanya...

Ayah....tak mampu saya gambarkan dengan kata-kata..kehilangan ayah dalam sekelip mata amat terkesan di hati..berlainan sungguh kepulangan saya kali ini ...amat janggal rasanya tanpa gurau senda ayah..tanpa cerita ayah..yang menyambut kepulangan saya hanya lah pusara ayah...
Bertuahnya darah daging saya yang lain dapat menatap dan mencium ayah kali terakhir...tapi saya hanya memandang segala yang berlaku dari kejauhan.mujurlah tok iman membenarkan video call di buat kalau tak saya akan lebih terasa tanpa langsung melihat ayat buat kali terakhir..ayah...betullah kata orang bila dia telah tiada baru kita terasa kehilangannya..seperti mana yang saya rasa sejak ayah pergi..apapun saya bersyukur melihat ayah pergi dengan begitu tenang...pergi pada hari Jumaat yang sememangnya diidamkan oleh semua orang...muka ayah begitu tenang seolah tersenyum...itu yang membuatkan hati saya terubat...kali terakhir saya bercakap dengan ayah pada 1 Mac 2014..itupun ayah yang telefon saya....ayah pergi dengan memakai baju pemberian saya...dan urusan pengebumian ayah dibuat di rumah yang saya dirikan..
Ayah..terasa betul balik kali ini tanpa gurau senda dan usikan ayah pada saya,anak- anak serta suami..tiada lagi insan yang akan mengadu kekurangan duit,tiada lagi insan yang suka meminta baju suami dan tiada lagi urutan- urutan dari ayah...apapun saya doakan ayah tenang di sana...semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh arwah ayah ku Mohamed Bin Omar..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Titipkanlah Kata Hulurkanlah idea
Kongsi cerita membawa bahagia
persahabatan terjalin kemesraan berputik
walaupun hanya sekadar alam maya

TERIMA KASIH TEMAN!!!!