Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Ahad, 29 Disember 2013

Mr..Budu...awak sebenarnya dah banyak sabar kan...




Jangan nampak salah isteri sahaja bila dia selalu menyakitkan hati kita sebab kadang-kadang itu adalah kerana kesilapan kita sendiri, dan itu rancangan Allah hendak bagi kafarah dosa-dosa kita yang lalu dengan sebab kita bersabar di atas ujian tersebut.
Cuba banding jika Allah tidak ampunkan dosa kita dan kita masuk neraka. Di dalam neraka, api masuk ikut dubur dan keluar ikut mulut kita. Agaknya mana satu yang kita boleh tahan, api neraka atau sabar atas karenah isteri kita? Rasanya lebih baik pilih sabar dengan isteri kita, sebab hidup di dunia ni bukanlah lama sangat pun. Lagipun isteri kita banyak berjasa pada kita.

Suami yang sabar dengan karenah isteri akan dapat pahala sabar Nabi Ayub, manakala isteri yang sabar dengan karenah suami akan dapat pahala sabar Asiah isteri Firaun..


( Ustaz Azhar Idrus )


Anak Pantai....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Titipkanlah Kata Hulurkanlah idea
Kongsi cerita membawa bahagia
persahabatan terjalin kemesraan berputik
walaupun hanya sekadar alam maya

TERIMA KASIH TEMAN!!!!