Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Ahad, 10 November 2013

Buat Dia yang aku sayangi...

Buat ibu dan ayah yang ku kasihi....


Ya ALLAH....
atas nama nikmat demi nikmat yang kukecapi...,atas segala pengorbanan yang terpaksa mereka tempuhi..dan atas segala kesusahan yang mereka tanggung kerana membesarkanku ,aku mohon agar insan pertama yang aku sayangi ini ENGKAU redhai.
Aku merayu agar engkau bekalkan mereka kekuatan dan ketabahan hati..

Kasihilah mereka seperti mereka mengasihi Ya Rabbul Izzati kerana diri ini sejujurnya benar-benar kasih dan sayang kepada kedua-duanya.

Semoga mereka sentiasa berada dalam ketenangan juga dalam lindunganMU semasa aku masih hidup dan mampu mendoakan mereka.atau meskipun sesudah aku menutup mata dan pergi untuk selama-lamanya.

Buat MR BUDU...

Ya ALLAH..
Peliharakanlah insan yang kau jodohkan untukku ini dari segala bala bencana.Lindungilah dirinya walau dimana dia berada.Panjangkanlah umurnya..berkatilah segala usaha yang dia curahkan baik padaku,pada anak-anak,juga keluarga serta pada segala kebaikan yang dilakukan olehnya.Sesungguhnya diri ini terlalu menyayanginya....

Memang terlalu bahagia dengannya,diberikan peluang berkongsi zuriat dengannya.Walaupun diri ini BUKAN ISTERI SEMPURNA..tapi menerima diri ini seadanya.Tiada kata yang menggambarkan perasaan ini."Im sorry for what i did to you long ago"...sesekali cuba mat sallehlah pulak..kih2..

ni 11 ciri yang ada pada awak MR BUDU....
  1. Beriman
  2. baik hati
  3. romantik
  4. sensitif
  5. kelakar
  6. pandai masak nasi goreng
  7. hormati /sayang mak ayah saya,adik beradik saya
  8. pandai memujuk
  9. Protokol
  10. Paling penting terlalu sabar....
  11. Lembut hati....mata awak selalu bocor sebab tu airmata awak mudah mengalir kan...
Cukup 11 ciri yang awak ada buat kehidupan saya HAAAPY SOKMO..

TERIMA KASIH MR BUDU...kalau saya dah takde nanti ...simpanlah baju saya tu ya...jangan awak kongsikan pada yang lain...atau bagilah pada rumah anak-anak yatim itu lebih bermakna pada saya..
TOUCHING tak....saje je nak tengok awak nangis je..hahaha//

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Titipkanlah Kata Hulurkanlah idea
Kongsi cerita membawa bahagia
persahabatan terjalin kemesraan berputik
walaupun hanya sekadar alam maya

TERIMA KASIH TEMAN!!!!