Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Khamis, 15 Mac 2012

Pemberianmu suami.amat dihargai.


Di akhir perbualan,sempat dia berpesan supaya apabila datang untuk mengambilnya di lapangan terbang nanti tidak ditemani anak-anak.Alasan yang diberi cenderamata anak-anak tidak sempat dibeli.Untuk buat kejutan pada anak-anak,dia cadangkan singgah saja di SPRING ketika perjalanan balik nanti.

Menunggu flightnya tiba..menimbulkan sedikit kerungsingan ..Lantaran hujan turun dengan begitu lebat.Alhamdulillah semuanya berjalan lancar.
Dari jauh tangannya melambai ...seminggu berpisah terasa lama.Kukucup tangan dia..dan satu ciuman dia berikan ..Gembira rasa hati dia sudah didepan mata.
Sambil memandu dia meluahkan ...keinginan untuk berjalan berdua sahaja sebab itu tidak dia tidak benarkan aku membawa anak-anak.
Berjalan berpegangan tangan...makan berdua dan berjalan dari satu kedai ke satu kedai telah lama tidak kami lakukan.Mungkin kesibukan dan jua anak-anak sudah keliling pingang.Membatasi segalanya.Dia menyatakan apa sahaja yang aku pinta akan dia hajati..Jauh disudut hati rasa terharu dengan apa yang dia lakukan.
Sesungguhnya Allah memberikan saya seorang insan yang begitu baik buat saya.
Alhamdulillah.
 Setia dengan air wangi ni...Sudah 13 tahun menggunakannya.Harganya boleh tahan RM300.Tapi berbaloi..Tak lengkap kalau sehari tanpa mencium baunya.
 Nak jadi cerita..suami belikan beg ni kerana berlaku sedikit kekalutan tertiba hp tak dapat dikesan .Rupanya tersembunyi sebab poket handbag terkoyak..Harga boleh tahan jugak.Senyum sampai ke telinga bila dia belikan beg ini.
 Tiga helai baju yang dibeli..semuanya pilihan suami..
Berdua bersatu..
Sempat menjamu selera di Kenny Rogers

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Titipkanlah Kata Hulurkanlah idea
Kongsi cerita membawa bahagia
persahabatan terjalin kemesraan berputik
walaupun hanya sekadar alam maya

TERIMA KASIH TEMAN!!!!