Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Ahad, 20 Jun 2010

Kenangan Di Pantai Pagar Besi

Sememangnya aku dan pantai tidak dapat dipisahkan...Jiwa dah sebati dengan bunyi ombak yang menderu dan angin sepoi-sepoi bahasa yang mendamaikan...Pantai Pagar Besi ..Kini dirimu aku takluki..
Pantai yang bersih dengan ombak yang sungguh tenang...
Mandi manda antara aktiviti yang tidak aku lepaskan...sesekali mencari remis dan etak yang ada di dasar laut...
Senja hampit tiba.
Merakam kenangan bersama Aimy
Alya dan Adam
Bersembang di tepi pantai memang aktiviti wajib keluarga.
Kelihatan Pulau Bidong tersergam indah.
Di tepi pantai antara aktiviti  boleh dilakukan antara menulis  di pasir pantai dan main bola.
Mencari etak.
Mengamit hati untukku pulang.
Pulau Bidong dan Pulau Redang...
Mandilah sepuashati....Seronoknya rasa tak nak berhenti.
Pantai Pagar Besi dulu hati ini tak pernah terlintas akan datang menjadi penghuni.....Namun Pantai Batu Rakit tetap aku sayangi...

8 ulasan:

  1. Pernah ku dengar kata-kata...Kini dirimu ku takluki..tapi dimana ya.Andai benar dah jadi jajahan takluk jgn lepas ke tangan org lak..jgn ada rampasan kuasa dah...tak gitu?

    BalasPadam
  2. Kenapa tulis TQ Batu Rakit di hamparan pantai Pagar Besi? Ada maksud tersirat ke..atau dah tak sanggup tulis kt pantai Bt Rakit lg.Boleh citer dok sikit.Musykil gok nie..Bt Rakit kini tiada seri lagi setelah penghuninya berhijrah membawa diri...Jauh dan juga dekat.

    BalasPadam
  3. sekampung...sebenarnya saya ni lebih suka pantai batu rakit tu...memang susahlah nak terima kenyataan pantai tempat lain..tangan tetap nak tulis batu rakit walau kini dah kat pagar besi...Susah sangat nak hilang ingatan kat batu rakit..banyak sangat kenangan yang mencuit hati ..Balik kali ni tak semapt nak pergi kat tepi pantai tu hanya memandang dari kejauhan je..Memang dah takde seri ..ramai yang telah merantau..

    BalasPadam
  4. Takde siapa yang boleh merampasnya walaupun banyak kali dah cubaan rampasan tu..tetap teguh gitu

    BalasPadam
  5. Tapi Pagar Besi dan Batu Rakit bukan jauh pun..duk pantai nampak pantai masing2 dari jauh.dulu saya selalu cari buah kemunting di pantai pgr besi.Sekarang ni tak tau la byk tak lagi pokok2 tu..Bila awak mari pntai bt rkt saya pernah gak tgk...tapi dr jauh je lah.

    BalasPadam
  6. Buah kemuting masih banyak kat kawasan rumah..sesekali saya ambik jugak makan tapi anak-anak sekarang dah tak suka makan..satu lagi buah balong ayam..saya suka cari jugak..
    Memangpun tak jauh..nampak sayup mata memandan...Kenapa dari jauh je..kenapa tak tegur..boleh gok saya kenal sapa sekampung ni

    BalasPadam
  7. Mungkin tak ada kekutan utk kenalkan diri lagi..Tapi ok lah kan org kampung kita ada kehidupan yg baik...keluarga dan segala yg di impikan dulu.Erti Hijrah yg sebenar..Hijrah utk lebih baik....Yg tak berhijrah mungkin di takuk lama lagi kut...Apa-apa pun terimakasih atas segalanya dulu.

    BalasPadam
  8. Apapun tq sekampung kerana sentiasa mengikuti blog saya.

    BalasPadam

Titipkanlah Kata Hulurkanlah idea
Kongsi cerita membawa bahagia
persahabatan terjalin kemesraan berputik
walaupun hanya sekadar alam maya

TERIMA KASIH TEMAN!!!!