Mata Pelajaran
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Berkhemah di Laman Idaman
|
Tema
|
Aktiviti Keluarga
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat :
|
Kemahiran Berfikir
|
Kemahiran berfikir,menghubung kait
,menjana idea
|
Nilai
|
Kasih sayang,baik
hati
|
BBM
|
Carta, vcd lagu,bacaan
intensif
|
Kbat
|
Peta
buih
|
Ilmu
|
Kajian
Tempatan
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan kad bergambar yang bertemakan Aktiviti
Keluarga kepada murid-murid
2.Guru meminta murid memerhati gambar yang ditunjukkan.
3.Guru mempamerkan beberapa keeping gambar rangsangan yang
berbeza di atas papan putih
4.Guru bersoal jawab dengan murid mengenai gambar yang di
pamerkan
5. Guru memberikan token kepada murid yang memberikan
mengikut arahan guru.
6. Guru mengucapkan
terima kasih kepada semua murid kerana memberikan kerjasama dan guru
menyatakan gembira dapat mengajar mereka.
|
Refleksi
|
Mata
Pelajaran
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Berkhemah di Laman Idaman
|
Tema
|
Aktiviti Keluarga
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat :
|
Kemahiran
Berfikir
|
Membuat andaian dan menjana idea
|
Nilai
|
Kasih sayang
|
BBM
|
Carta, vcd
lagu,bacaan intensif
|
Kbat
|
Peta
buih
|
Ilmu
|
Kajian
Tempatan
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan kad bergambar yang bertemakan Aktiviti
Keluarga kepada murid-murid
2.Guru meminta murid memerhati gambar yang ditunjukkan.
3.Guru mempamerkan beberapa keeping gambar rangsangan yang
berbeza di atas papan putih
4.Guru bersoal jawab dengan murid mengenai gambar yang di
pamerkan
5. Guru memberikan token kepada murid yang memberikan
mengikut arahan guru.
6. Guru mengucapkan
terima kasih kepada semua murid kerana memberikan kerjasama dan guru
menyatakan gembira dapat mengajar mereka.
|
Refleksi
|
|
Mata
Pelajaran
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Berkhemah di Laman
Idaman
|
Tema
|
Aktiviti Keluarga
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pada akhir
proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat
:
|
Kemahiran
Berfikir
|
Kemahiran
berfikir,menghubung kait ,menjana idea
|
Nilai
|
Kasih sayang,baik
hati,prihatin
|
BBM
|
Carta, vcd
lagu,bacaan intensif
|
Kbat
|
Peta buih
|
Ilmu
|
Kajian
Tempatan
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan
kad bergambar yang bertemakan Aktiviti Keluarga kepada murid-murid
2.Guru meminta murid
memerhati gambar yang ditunjukkan.
3.Guru mempamerkan
beberapa keeping gambar rangsangan yang berbeza di atas papan putih
4.Guru bersoal jawab
dengan murid mengenai gambar yang di pamerkan
5. Guru memberikan
token kepada murid yang memberikan mengikut arahan guru.
6. Guru mengucapkan terima kasih kepada semua
murid kerana memberikan kerjasama dan guru menyatakan gembira dapat mengajar
mereka.
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Berkhemah di Laman Idaman
|
Tema
|
Aktiviti Keluarga
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat :
|
Kemahiran Berfikir
|
Membuat andaian dan menjana idea
|
Nilai
|
Kasih sayang
|
BBM
|
Carta, vcd
lagu,bacaan intensif
|
Kebat
|
Peta
buih
|
Ilmu
|
Kajian
Tempatan
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan kad bergambar yang bertemakan Aktiviti
Keluarga kepada murid-murid
2.Guru meminta murid memerhati gambar yang ditunjukkan.
3.Guru mempamerkan beberapa keeping gambar rangsangan yang
berbeza di atas papan putih
4.Guru bersoal jawab dengan murid mengenai gambar yang di
pamerkan
5. Guru memberikan token kepada murid yang memberikan
mengikut arahan guru.
6. Guru mengucapkan
terima kasih kepada semua murid kerana memberikan kerjasama dan guru
menyatakan gembira dapat mengajar mereka.
|
Refleksi
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Berkhemah di Laman Idaman
|
Tema
|
Aktiviti Keluarga
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat :
|
Kemahiran Berfikir
|
Membuat andaian dan menjana idea
|
Nilai
|
Kasih sayang,
|
BBM
|
Carta, vcd
lagu,bacaan intensif
|
Kbat
|
Carta
Aliran
|
Ilmu
|
Kajian
Tempatan
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan kad bergambar yang bertemakan Aktiviti
Keluarga kepada murid-murid
2.Guru meminta murid memerhati gambar yang ditunjukkan.
3.Guru mempamerkan beberapa keeping gambar rangsangan yang
berbeza di atas papan putih
4.Guru bersoal jawab dengan murid mengenai gambar yang di
pamerkan
5. Guru memberikan token kepada murid yang memberikan
mengikut arahan guru.
6. Guru mengucapkan
terima kasih kepada semua murid kerana memberikan kerjasama dan guru
menyatakan gembira dapat mengajar mereka.
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Berkhemah di Laman Idaman
|
Tema
|
Aktiviti Keluarga
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat :
|
Kemahiran Berfikir
|
Membuat andaian dan menjana idea
|
Nilai
|
Kasih sayang,
|
BBM
|
Carta, vcd lagu,bacaan
intensif
|
Kebat
|
Carta
Aliran
|
Ilmu
|
Kajian
Tempatan
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan kad bergambar yang bertemakan Aktiviti
Keluarga kepada murid-murid
2.Guru meminta murid memerhati gambar yang ditunjukkan.
3.Guru mempamerkan beberapa keping gambar rangsangan yang
berbeza di atas papan putih
4.Guru
5. Guru memberikan token kepada murid yang memberikan
mengikut arahan guru.
6. Guru mengucapkan
terima kasih kepada semua murid kerana memberikan kerjasama dan guru
menyatakan gembira dapat mengajar mereka.
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Seronoknya Membaca
|
Tema
|
Aktiviti Keluarga
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat :
|
Kemahiran Berfikir
|
Membuat andaian dan menjana idea
|
Nilai
|
Kerajinan, Kerjasama
|
BBM
|
Carta, vcd
lagu,bacaan intensif
|
Kbat
|
Carta
Aliran
|
Ilmu
|
Pendidikan Moral
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan kad bergambar yang bertemakan Aktiviti
Keluarga kepada murid-murid
2.Guru meminta murid memerhati gambar yang ditunjukkan.
3.Guru mempamerkan beberapa keping gambar rangsangan yang
berbeza di atas papan putih
4.Guru meminta murid memberikan respon secara lisan
berdasarkan ayat perintah
5. Guru memberikan token kepada murid yang memberikan
mengikut arahan guru.
6. Guru mengucapkan
terima kasih kepada semua murid kerana memberikan kerjasama dan guru menyatakan
gembira dapat mengajar mereka.
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Seronoknya Membaca
|
Tema
|
Aktiviti Keluarga
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat :
|
Kemahiran Berfikir
|
Membuat andaian dan menjana idea
|
Nilai
|
Kerajinan, Kerjasama
|
BBM
|
Carta, vcd
lagu,bacaan intensif
|
Kbat
|
Carta
Aliran
|
KP
|
Interpersonal
visual ruang muzik
|
Ilmu
|
Pendidikan Moral
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan kad bergambar yang bertemakan Aktiviti
Keluarga kepada murid-murid
2.Guru meminta murid memerhati gambar yang ditunjukkan.
3.Guru mempamerkan beberapa keping gambar rangsangan yang
berbeza di atas papan putih
4.Guru meminta murid memberikan respon secara lisan
berdasarkan ayat perintah
5. Guru memberikan token kepada murid yang memberikan
mengikut arahan guru.
6. Guru mengucapkan
terima kasih kepada semua murid kerana memberikan kerjasama dan guru
menyatakan gembira dapat mengajar mereka.
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Seronoknya Membaca
|
Tema
|
Aktiviti Keluarga
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat :
|
Kemahiran Berfikir
|
Membuat andaian dan menjana idea
|
Nilai
|
Kerajinan, Kerjasama
|
BBM
|
Carta, vcd
lagu,bacaan intensif
|
Kbat
|
Carta
Aliran
|
KP
|
Interpersonal
visual ruang muzik
|
Ilmu
|
Pendidikan Moral
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan kad bergambar yang bertemakan Aktiviti
Keluarga kepada murid-murid
2.Guru meminta murid memerhati gambar yang ditunjukkan.
3.Guru menulis huruf,suku kata,perkataan,frasa dan ayat
secara mekanis dengan betul dan kemas
4.Guru meminta murid menulis seperti yang ditulis oleh
guru di papan putih
5. Guru memberikan token kepada murid yang memberikan
mengikut arahan guru.
6. Guru mengucapkan
terima kasih kepada semua murid kerana memberikan kerjasama dan guru
menyatakan gembira dapat mengajar mereka.
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Seronoknya Membaca
|
Tema
|
Aktiviti Keluarga
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat :
|
Kemahiran Berfikir
|
Membuat andaian dan menjana idea
|
Nilai
|
Kerajinan, Kerjasama
|
BBM
|
Carta, vcd
lagu,bacaan intensif
|
Kbat
|
Carta
Aliran
|
KP
|
Interpersonal
visual ruang muzik
|
Ilmu
|
Pendidikan Moral
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan kad bergambar yang bertemakan Aktiviti
Keluarga kepada murid-murid
2.Guru meminta murid memerhati gambar yang ditunjukkan.
3.Guru menyanyi
bersama dengan murid-murid
4.Guru meminta murid menyanyi dan memahami lirik lagu yang
disampaikan.
5. Guru memberikan token kepada murid yang memberikan
mengikut arahan guru.
6. Guru mengucapkan
terima kasih kepada semua murid kerana memberikan kerjasama dan guru
menyatakan gembira dapat mengajar mereka.
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Melancong Bersama Keluarga
|
Tema
|
Aktiviti Keluarga
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat :
|
Kemahiran Berfikir
|
Membuat andaian dan menjana idea
|
Nilai
|
Kasih sayang,
Patriotisme
|
BBM
|
Carta, vcd lagu,bacaan
intensif
|
Kbat
|
Carta
Aliran
|
KP
|
Kinestetik
,Verba-linguistik
|
Ilmu
|
Sejarah
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan kad bergambar yang bertemakan Aktiviti
Keluarga kepada murid-murid
2.Guru meminta murid memerhati gambar yang ditunjukkan.
3.Guru menulis huruf,suku kata,perkataan,frasa dan ayat
secara mekanis dengan betul dan kemas
4.Guru meminta murid menulis seperti yang ditulis oleh
guru di papan putih
5. Guru memberikan token kepada murid yang memberikan
mengikut arahan guru.
6. Guru mengucapkan
terima kasih kepada semua murid kerana memberikan kerjasama dan guru
menyatakan gembira dapat mengajar mereka.
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Melancong Bersama Keluarga
|
Tema
|
Aktiviti Keluarga
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat :
|
Kemahiran Berfikir
|
Membuat andaian dan menjana idea
|
Nilai
|
Kasih sayang,
Patriotisme
|
BBM
|
Carta, vcd lagu,bacaan
intensif
|
Kbat
|
Carta
Aliran
|
KP
|
Kinestetik
,Verba-linguistik
|
Ilmu
|
Sejarah
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan kad bergambar yang bertemakan Aktiviti
Keluarga kepada murid-murid
2.Guru meminta murid memerhati gambar yang ditunjukkan.
3.Guru menulis huruf,suku kata,perkataan,frasa dan ayat
secara mekanis dengan betul dan kemas
4.Guru meminta murid menulis seperti yang ditulis oleh
guru di papan putih
5. Guru memberikan token kepada murid yang memberikan
mengikut arahan guru.
6. Guru mengucapkan
terima kasih kepada semua murid kerana memberikan kerjasama dan guru
menyatakan gembira dapat mengajar mereka.
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Melancong Bersama Keluarga
|
Tema
|
Aktiviti Keluarga
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat :
|
Kemahiran Berfikir
|
Membuat andaian dan menjana idea
|
Nilai
|
Kasih sayang,
Patriotisme
|
BBM
|
Carta, vcd lagu,bacaan
intensif
|
Kbat
|
Carta
Aliran
|
KP
|
Kinestetik
,Verba-linguistik
|
Ilmu
|
Sejarah
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan kad bergambar yang bertemakan Aktiviti
Keluarga kepada murid-murid
2.Guru meminta murid memerhati gambar yang ditunjukkan.
3.Guru membaca kuat pelbagai bahan bacaan dengan lancar
,sebutan yang jelas dan lancar.
4.Guru meminta murid membaca dengan kuat.
5. Guru memberikan token kepada murid yang memberikan
mengikut arahan guru.
6. Guru mengucapkan
terima kasih kepada semua murid kerana memberikan kerjasama dan guru
menyatakan gembira dapat mengajar mereka.
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Amalan Hidup Sihat
|
Tema
|
Amalan Kesihatan dan Kebersihan
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat :
|
Kemahiran Berfikir
|
Menghubungkaitkan,menganalisis,mengecam
|
Nilai
|
Kesihatan ,kebersihan
|
BBM
|
Carta, vcd lagu,bacaan
intensif
|
Kbat
|
Carta
Aliran
|
KP
|
Meramal
,Verba-linguistik,Muzik
|
Ilmu
|
Pendidikan Kesihatan
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan kad bergambar yang bertemakan Aktiviti
Keluarga kepada murid-murid
2.Guru meminta murid memerhati gambar yang ditunjukkan.
3.Guru menulis huruf,suku kata,perkataan,frasa dan ayat
secara mekanis dengan betul dan kemas
4.Guru meminta murid menulis seperti yang ditulis oleh
guru di papan putih
5. Guru memberikan token kepada murid yang memberikan
mengikut arahan guru.
6. Guru mengucapkan
terima kasih kepada semua murid kerana memberikan kerjasama dan guru
menyatakan gembira dapat mengajar mereka.
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Amalan Hidup Sihat
|
Tema
|
Amalan Kesihatan dan Kebersihan
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat :
|
Kemahiran Berfikir
|
Menghubungkaitkan,menganalisis,mengecam
|
Nilai
|
Kesihatan ,kebersihan
|
BBM
|
Carta, vcd lagu,bacaan
intensif
|
Kbat
|
Carta
Aliran
|
KP
|
Meramal
,Verba-linguistik,Muzik
|
Ilmu
|
Pendidikan Kesihatan
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan kad bergambar yang bertemakan Aktiviti
Keluarga kepada murid-murid
2.Guru meminta murid menulis imlak dengan tepat.
3.Guru menulis huruf,suku kata,perkataan,frasa dan ayat
secara mekanis dengan betul dan kemas
4.Guru meminta murid menulis seperti yang ditulis oleh
guru di papan putih
5. Guru memberikan token kepada murid yang memberikan
mengikut arahan guru.
6. Guru mengucapkan
terima kasih kepada semua murid kerana memberikan kerjasama dan guru
menyatakan gembira dapat mengajar mereka.
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Bersih dan Sihat
|
Tema
|
Amalan Kesihatan dan Kebersihan
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat :
|
Kemahiran Berfikir
|
Menghubungkaitkan,menganalisis,mengecam
|
Nilai
|
Kesihatan ,kebersihan,kerjasama
,cinta alam sekitar
|
BBM
|
Carta, vcd lagu,bacaan
intensif
|
Kbat
|
Carta
Aliran
|
KP
|
Meramal
,Verba-linguistik,Muzik
|
Ilmu
|
Pendidikan Kesihatan
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan kad bergambar yang bertemakan Aktiviti
Keluarga kepada murid-murid
2.Guru membaca dan menerangkan maklumat yang tersurat dan
tersirat daripada pelbagai bahan untuk memberi respon .
3.Guru menulis huruf,suku kata,perkataan,frasa dan ayat
secara mekanis dengan betul dan kemas
4.Guru meminta murid menulis seperti yang ditulis oleh
guru di papan putih
5. Guru memberikan token kepada murid yang memberikan
mengikut arahan guru.
6. Guru mengucapkan
terima kasih kepada semua murid kerana memberikan kerjasama dan guru
menyatakan gembira dapat mengajar mereka.
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Bersih dan Sihat
|
Tema
|
Amalan Kesihatan dan Kebersihan
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat :
|
Kemahiran Berfikir
|
Menghubungkaitkan,menganalisis,mengecam
|
Nilai
|
Kesihatan ,kebersihan,kerjasama
,cinta alam sekitar
|
BBM
|
Carta, vcd lagu,bacaan
intensif
|
Kbat
|
Carta
Aliran
|
KP
|
Meramal
,Verba-linguistik,Muzik
|
Ilmu
|
Pendidikan Kesihatan
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan kad bergambar yang bertemakan Aktiviti
Keluarga kepada murid-murid
2.Guru membaca dan menerangkan maklumat yang tersurat dan
tersirat daripada pelbagai bahan untuk memberi respon .
3.Guru menulis huruf,suku kata,perkataan,frasa dan ayat
secara mekanis dengan betul dan kemas
4.Guru meminta murid menulis seperti yang ditulis oleh
guru di papan putih
5. Guru memberikan token kepada murid yang memberikan
mengikut arahan guru.
6. Guru mengucapkan
terima kasih kepada semua murid kerana memberikan kerjasama dan guru
menyatakan gembira dapat mengajar mereka.
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Sentiasa Awasi Diri
|
Tema
|
Sentiasa Selamat
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat :
|
Kemahiran Berfikir
|
Menghubungkaitkan,menganalisis,mengecam
|
Nilai
|
Kesihatan ,kebersihan,kerjasama
,cinta alam sekitar
|
BBM
|
Carta, vcd lagu,bacaan
intensif
|
Kbat
|
Carta
Aliran
|
KP
|
Interpersonal
|
Ilmu
|
Pendidikan Moral
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan kad bergambar yang bertemakan kepada
murid-murid
2.Guru membaca dan menerangkan maklumat yang tersurat dan
tersirat daripada pelbagai bahan untuk memberi respon .
3.Guru menulis huruf,suku kata,perkataan,frasa dan ayat
secara mekanis dengan betul dan kemas
4.Guru meminta murid menulis seperti yang ditulis oleh
guru di papan putih
5. Guru memberikan token kepada murid yang memberikan
mengikut arahan guru.
6. Guru mengucapkan
terima kasih kepada semua murid kerana memberikan kerjasama dan guru
menyatakan gembira dapat mengajar mereka.
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Sentiasa Awasi Diri
|
Tema
|
Sentiasa Selamat
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat :
|
Kemahiran Berfikir
|
Menghubungkaitkan,menganalisis,mengecam
|
Nilai
|
Kesihatan ,kebersihan,kerjasama
,cinta alam sekitar
|
BBM
|
Carta, vcd lagu,bacaan
intensif
|
Kbat
|
Carta
Aliran
|
KP
|
Interpersonal
|
Ilmu
|
Pendidikan Moral
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan kad bergambar yang bertemakan kepada
murid-murid
2.Guru membaca dan menerangkan maklumat yang tersurat dan
tersirat daripada pelbagai bahan untuk memberi respon .
3.Guru menulis huruf,suku kata,perkataan,frasa dan ayat
secara mekanis dengan betul dan kemas
4.Guru meminta murid menulis seperti yang ditulis oleh
guru di papan putih
5. Guru memberikan token kepada murid yang memberikan
mengikut arahan guru.
6. Guru mengucapkan
terima kasih kepada semua murid kerana memberikan kerjasama dan guru
menyatakan gembira dapat mengajar mereka.
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Sentiasa Awasi Diri
|
Tema
|
Sentiasa Selamat
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat :
|
Kemahiran Berfikir
|
Menghubungkaitkan,menganalisis,mengecam
|
Nilai
|
Kesihatan ,kebersihan,kerjasama
,cinta alam sekitar
|
BBM
|
Carta, vcd lagu,bacaan
intensif
|
Kbat
|
Carta
Aliran
|
KP
|
Interpersonal
|
Ilmu
|
Pendidikan Moral
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan kad bergambar yang bertemakan kepada
murid-murid
2.Guru membaca dan menerangkan maklumat yang tersurat dan
tersirat daripada pelbagai bahan untuk memberi respon .
3.Guru menulis huruf,suku kata,perkataan,frasa dan ayat
secara mekanis dengan betul dan kemas
4.Guru meminta murid menulis seperti yang ditulis oleh
guru di papan putih
5. Guru memberikan token kepada murid yang memberikan
mengikut arahan guru.
6. Guru mengucapkan
terima kasih kepada semua murid kerana memberikan kerjasama dan guru
menyatakan gembira dapat mengajar mereka.
|
Refleksi
|
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Bersih dan Sihat
|
Tema
|
Amalan Kesihatan dan Kebersihan
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat :
|
Kemahiran Berfikir
|
Menghubungkaitkan,menganalisis,mengecam
|
Nilai
|
Kesihatan ,kebersihan,kerjasama
,cinta alam sekitar
|
BBM
|
Carta, vcd lagu,bacaan
intensif
|
Kbat
|
Carta
Aliran
|
KP
|
Meramal
,Verba-linguistik,Muzik
|
Ilmu
|
Pendidikan Kesihatan
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan kad bergambar yang bertemakan Aktiviti
Keluarga kepada murid-murid
2.Guru membaca dan menerangkan maklumat yang tersurat dan
tersirat daripada pelbagai bahan untuk memberi respon .
3.Guru menulis huruf,suku kata,perkataan,frasa dan ayat
secara mekanis dengan betul dan kemas
4.Guru meminta murid menulis seperti yang ditulis oleh
guru di papan putih
5. Guru memberikan token kepada murid yang memberikan
mengikut arahan guru.
6. Guru mengucapkan
terima kasih kepada semua murid kerana memberikan kerjasama dan guru
menyatakan gembira dapat mengajar mereka.
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Bersih dan Sihat
|
Tema
|
Amalan Kesihatan dan Kebersihan
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat :
|
Kemahiran Berfikir
|
Menghubungkaitkan,menganalisis,mengecam
|
Nilai
|
Kesihatan ,kebersihan,kerjasama
,cinta alam sekitar
|
BBM
|
Carta, vcd lagu,bacaan
intensif
|
Kbat
|
Carta
Aliran
|
KP
|
Meramal
,Verba-linguistik,Muzik
|
Ilmu
|
Pendidikan Kesihatan
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan kad bergambar yang bertemakan Aktiviti
Keluarga kepada murid-murid
2.Guru membaca dan menerangkan maklumat yang tersurat dan
tersirat daripada pelbagai bahan untuk memberi respon .
3.Guru menulis huruf,suku kata,perkataan,frasa dan ayat
secara mekanis dengan betul dan kemas
4.Guru meminta murid menulis seperti yang ditulis oleh
guru di papan putih
5. Guru memberikan token kepada murid yang memberikan
mengikut arahan guru.
6. Guru mengucapkan
terima kasih kepada semua murid kerana memberikan kerjasama dan guru
menyatakan gembira dapat mengajar mereka.
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Bersih dan Sihat
|
Tema
|
Amalan Kesihatan dan Kebersihan
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat :
|
Kemahiran Berfikir
|
Menghubungkaitkan,menganalisis,mengecam
|
Nilai
|
Kesihatan ,kebersihan,kerjasama
,cinta alam sekitar
|
BBM
|
Carta, vcd lagu,bacaan
intensif
|
Kbat
|
Carta
Aliran
|
KP
|
Meramal
,Verba-linguistik,Muzik
|
Ilmu
|
Pendidikan Kesihatan
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan kad bergambar yang bertemakan Aktiviti
Keluarga kepada murid-murid
2.Guru menerangkan
golongan kata dengan betul mengikut konteks.
3.Guru menulis huruf,suku kata,perkataan,frasa dan ayat
secara mekanis dengan betul dan kemas
4.Guru meminta murid menulis seperti yang ditulis oleh
guru di papan putih
5. Guru memberikan token kepada murid yang memberikan
mengikut arahan guru.
6. Guru mengucapkan
terima kasih kepada semua murid kerana memberikan kerjasama dan guru
menyatakan gembira dapat mengajar mereka.
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Bersih dan Sihat
|
Tema
|
Amalan Kesihatan dan Kebersihan
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat :
|
Kemahiran Berfikir
|
Menghubungkaitkan,menganalisis,mengecam
|
Nilai
|
Kesihatan ,kebersihan,kerjasama
,cinta alam sekitar
|
BBM
|
Carta, vcd lagu,bacaan
intensif
|
Kbat
|
Carta
Aliran
|
KP
|
Meramal
,Verba-linguistik,Muzik
|
Ilmu
|
Pendidikan Kesihatan
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan kad bergambar yang bertemakan Aktiviti
Keluarga kepada murid-murid
2.Guru menerangkan
golongan kata dengan betul mengikut konteks.
3.Guru menulis huruf,suku kata,perkataan,frasa dan ayat
secara mekanis dengan betul dan kemas
4.Guru meminta murid menulis seperti yang ditulis oleh
guru di papan putih
5. Guru memberikan token kepada murid yang memberikan
mengikut arahan guru.
6. Guru mengucapkan
terima kasih kepada semua murid kerana memberikan kerjasama dan guru
menyatakan gembira dapat mengajar mereka.
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Bersih dan Sihat
|
Tema
|
Amalan Kesihatan dan Kebersihan
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat :
|
Kemahiran Berfikir
|
Menghubungkaitkan,menganalisis,mengecam
|
Nilai
|
Kesihatan ,kebersihan,kerjasama
,cinta alam sekitar
|
BBM
|
Carta, vcd lagu,bacaan
intensif
|
Kbat
|
Carta
Aliran
|
KP
|
Meramal
,Verba-linguistik,Muzik
|
Ilmu
|
Pendidikan Kesihatan
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan kad bergambar yang bertemakan Aktiviti
Keluarga kepada murid-murid
2.Guru menerangkan
golongan kata dengan betul mengikut konteks.
3.Guru menulis huruf,suku kata,perkataan,frasa dan ayat
secara mekanis dengan betul dan kemas
4.Guru meminta murid menulis seperti yang ditulis oleh
guru di papan putih
5. Guru memberikan token kepada murid yang memberikan
mengikut arahan guru.
6. Guru mengucapkan
terima kasih kepada semua murid kerana memberikan kerjasama dan guru
menyatakan gembira dapat mengajar mereka.
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Pendidikan Kesihatan
|
Tema
|
Amalan Kesihatan dan Kebersihan
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat :
|
Kemahiran Berfikir
|
Menghubungkaitkan,menganalisis,mengecam
|
Nilai
|
Kebersihan fizikal
dan mental
|
BBM
|
Carta, vcd lagu,bacaan
intensif
|
Kbat
|
Carta
Alir
|
KP
|
Meramal
,Verba-linguistik,Muzik
|
Ilmu
|
Pendidikan Kesihatan
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan kad bergambar yang bertemakan Aktiviti
Keluarga kepada murid-murid
2.Guru menerangkan cara
bertutur ,berbual dan menyatakan permintaan tentang sesuatu perkara daripada
pelbagai sumber dalam situasi formal dan tidak formal secara bertatasusila.
3.Guru menulis huruf,suku kata,perkataan,frasa dan ayat
secara mekanis dengan betul dan kemas
4.Guru meminta murid menulis seperti yang ditulis oleh
guru di papan putih
5. Guru memberikan token kepada murid yang memberikan
mengikut arahan guru.
6. Guru mengucapkan
terima kasih kepada semua murid kerana memberikan kerjasama dan guru
menyatakan gembira dapat mengajar mereka.
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Pendidikan Kesihatan
|
Tema
|
Amalan Kesihatan dan Kebersihan
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat :
|
Kemahiran Berfikir
|
Menghubungkaitkan,menganalisis,mengecam
|
Nilai
|
Kebersihan fizikal
dan mental
|
BBM
|
Carta, vcd lagu,bacaan
intensif
|
Kbat
|
Carta
Alir
|
KP
|
Meramal
,Verba-linguistik,Muzik
|
Ilmu
|
Pendidikan Kesihatan
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan kad bergambar yang bertemakan Aktiviti
Keluarga kepada murid-murid
2.Guru menulis
imlak dengan tepat.
3.Guru menulis huruf,suku kata,perkataan,frasa dan ayat
secara mekanis dengan betul dan kemas
4.Guru meminta murid menulis seperti yang ditulis oleh
guru di papan putih
5. Guru memberikan token kepada murid yang memberikan
mengikut arahan guru.
6. Guru mengucapkan
terima kasih kepada semua murid kerana memberikan kerjasama dan guru
menyatakan gembira dapat mengajar mereka.
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Pendidikan Kesihatan
|
Tema
|
Amalan Kesihatan dan Kebersihan
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat :
|
Kemahiran Berfikir
|
Menghubungkaitkan,menganalisis,mengecam
|
Nilai
|
Kebersihan fizikal
dan mental
|
BBM
|
Carta, vcd lagu,bacaan
intensif
|
Kbat
|
Carta
Alir
|
KP
|
Meramal
,Verba-linguistik,Muzik
|
Ilmu
|
Pendidikan Kesihatan
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan kad bergambar yang bertemakan kepada murid-murid
2.Guru mendeklamasikan sajak dengan sebutan dan intonasi
yang betul dan jelas secara didik hibur serta memahami maksud sajak tersebut.
3.Guru meminta murid mendeklamasikan sajak dengan sebutan
dan intonasi yang betul dan jelas.
4.Guru meminta murid menulis seperti yang ditulis oleh
guru di papan putih
5. Guru memberikan token kepada murid yang memberikan
mengikut arahan guru.
6. Guru mengucapkan
terima kasih kepada semua murid kerana memberikan kerjasama dan guru
menyatakan gembira dapat mengajar mereka.
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Pendidikan Kesihatan
|
Tema
|
Amalan Kesihatan dan Kebersihan
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat :
|
Kemahiran Berfikir
|
Menghubungkaitkan,menganalisis,mengecam
|
Nilai
|
Kebersihan fizikal
dan mental
|
BBM
|
Carta, vcd lagu,bacaan
intensif
|
Kbat
|
Carta
Alir
|
KP
|
Meramal
|
Ilmu
|
Pendidikan Kesihatan
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan kad bergambar yang bertemakan kepada murid-murid
2.Memahami dan menggunakan golongan kata dengan betul mengikut
konteks.
3.Guru meminta
murid memahami dan menggunakan kata nama khas tak hidup dengan betul mengikut
konteks.
4.Guru meminta murid menulis kata adjektif dan kata
penguat dengan betul mengikut konteks.
5. Guru memberikan token kepada murid yang memberikan
mengikut arahan guru.
6. Guru mengucapkan
terima kasih kepada semua murid kerana memberikan kerjasama dan guru
menyatakan gembira dapat mengajar mereka.
|
Refleksi
|
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Sediakan Payung Sebelum Hujan
|
Tema
|
Sentiasa Selamat
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat :
|
Kemahiran Berfikir
|
Menghubungkaitkan,menganalisis,mengecam
|
Nilai
|
Rasional
|
BBM
|
Carta, vcd lagu,bacaan
intensif
|
Kbat
|
Carta
Alir
|
KP
|
Verbal-linguistik
,Menaakul ,Membuat urutan
|
Ilmu
|
Pendidikan Moral
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan kad bergambar yang bertemakan kepada murid-murid
2.Guru membaca ,memahami dan menaakul untuk memindahkan
maklumat yang terdapat dalam pelbagai bahan dengan betul.
3.Guru meminta murid bertutur,berbual dan menyatakan
permintaan tentang sesuatu perkara daripada pelbagai sumber dalam situasi
formal dan tidak formal secara bertatasusila.
4.Guru meminta murid menulis kata ganti nama diri dengan
betul
5. Guru memberikan token kepada murid yang memberikan
mengikut arahan guru.
6. Guru mengucapkan
terima kasih kepada semua murid kerana memberikan kerjasama dan guru
menyatakan gembira dapat mengajar mereka.
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Sediakan Payung Sebelum Hujan
|
Tema
|
Sentiasa Selamat
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat :
|
Kemahiran Berfikir
|
Menghubungkaitkan,menganalisis,mengecam
|
Nilai
|
Rasional
|
BBM
|
Carta, vcd lagu,bacaan
intensif
|
Kbat
|
Carta
Alir
|
KP
|
Verbal-linguistik
,Menaakul ,Membuat urutan
|
Ilmu
|
Pendidikan Moral
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan kad bergambar yang bertemakan kepada murid-murid
2.Guru berbual tentang sesuatu perkara menggunakan kata
ganti nama diri orang dan kata ganti nama diri tanya dengan betul.
3.Guru meminta
murid bertutur,berbual dan menyatakan permintaan tentang sesuatu perkara
daripada pelbagai sumber dalam situasi formal dan tidak formal secara
bertatasusila.
4.Guru meminta murid menulis kata ganti nama diri dengan
betul
5. Guru memberikan token kepada murid yang memberikan
mengikut arahan guru.
6. Guru mengucapkan
terima kasih kepada semua murid kerana memberikan kerjasama dan guru
menyatakan gembira dapat mengajar mereka.
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Sediakan Payung Sebelum Hujan
|
Tema
|
Sentiasa Selamat
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat :
|
Kemahiran Berfikir
|
Menghubungkaitkan,menganalisis,mengecam
|
Nilai
|
Rasional
|
BBM
|
Carta, vcd lagu,bacaan
intensif
|
Kbat
|
Carta
Alir
|
KP
|
Verbal-linguistik
,Menaakul ,Membuat urutan
|
Ilmu
|
Pendidikan Moral
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan kad bergambar yang bertemakan kepada murid-murid
2.Guru menerangkan golongan kata dengan betul mengikut
konteks.
3.Guru meminta murid bertutur,berbual dan menyatakan
permintaan tentang sesuatu perkara daripada pelbagai sumber dalam situasi
formal dan tidak formal secara bertatasusila.
4.Guru meminta murid menulis kata ganti nama diri dengan
betul
5. Guru memberikan token kepada murid yang memberikan
mengikut arahan guru.
6. Guru mengucapkan
terima kasih kepada semua murid kerana memberikan kerjasama dan guru
menyatakan gembira dapat mengajar mereka.
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Beringat Sebelum Kena
|
Tema
|
Sentiasa Selamat
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat :
|
Kemahiran Berfikir
|
Menghubungkaitkan,menganalisis,mengecam
|
Nilai
|
Keberanian
|
BBM
|
Carta, vcd lagu,bacaan
intensif
|
Kbat
|
Carta
Alir
|
KP
|
Verbal-linguistik
,Menaakul ,Membuat urutan
|
Ilmu
|
Pendidikan Moral
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan kad bergambar yang bertemakan kepada murid-murid
2.Guru bertutur,berbual dan menyatakan permintaan tentang
sesuatu perkara daripada pelbagai sumber dalam situasi formal dan tidak
formal secara bertatasusila.
3.Guru meminta murid bertutur,berbual dan menyatakan
permintaan tentang sesuatu perkara daripada pelbagai sumber dalam situasi
formal dan tidak formal secara bertatasusila.
4.Guru meminta murid menulis kata ganti nama diri dengan
betul
5. Guru memberikan token kepada murid yang memberikan
mengikut arahan guru.
6. Guru mengucapkan
terima kasih kepada semua murid kerana memberikan kerjasama dan guru
menyatakan gembira dapat mengajar mereka.
|
Refleksi
|
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Beringat Sebelum Kena
|
Tema
|
Sentiasa Selamat
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat :
|
Kemahiran Berfikir
|
Menghubungkaitkan,menaakul
,kontekstual dan menjana idea
|
Nilai
|
Keberanian
|
BBM
|
Carta, vcd lagu,bacaan
intensif
|
Kbat
|
Carta
Alir
|
KP
|
Verbal-linguistik
,Menaakul ,Membuat urutan
|
Ilmu
|
Pendidikan Moral
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan kad bergambar yang bertemakan kepada murid-murid
2.Guru membaca ,memahami dan menaakul untuk memindahkan
maklumat yang terdapat dalam pelbagai bahan dengan betul.
3.Guru meminta murid bertutur,berbual dan menyatakan
permintaan tentang sesuatu perkara daripada pelbagai sumber dalam situasi
formal dan tidak formal secara bertatasusila.
4.Guru meminta murid menulis kata ganti nama diri dengan
betul
5. Guru memberikan token kepada murid yang memberikan
mengikut arahan guru.
6. Guru mengucapkan
terima kasih kepada semua murid kerana memberikan kerjasama dan guru
menyatakan gembira dapat mengajar mereka.
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
PPKI 3
|
Hari
|
|
Tarikh
|
|
Masa
|
|
Tajuk
|
Beringat Sebelum Kena
|
Tema
|
Sentiasa Selamat
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran,
murid dapat :
|
Kemahiran Berfikir
|
Menghubungkaitkan,menganalisis,mengecam
|
Nilai
|
Keberanian
|
BBM
|
Carta, vcd lagu,bacaan
intensif
|
Kbat
|
Carta
Alir
|
KP
|
Verbal-linguistik
,Menaakul ,Membuat urutan
|
Ilmu
|
Pendidikan Moral
|
Aktiviti
|
1.Guru menunjukkan kad bergambar yang bertemakan kepada murid-murid
2.Guru menulis puisi di papan putih.
3.Guru meminta murid menulis bentuk puisi dengan betul.
4. Guru memberikan token kepada murid yang memberikan
mengikut arahan guru.
5. Guru mengucapkan
terima kasih kepada semua murid kerana memberikan kerjasama dan guru
menyatakan gembira dapat mengajar mereka.
|
Refleksi
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan
Titipkanlah Kata Hulurkanlah idea
Kongsi cerita membawa bahagia
persahabatan terjalin kemesraan berputik
walaupun hanya sekadar alam maya
TERIMA KASIH TEMAN!!!!