Aku hanya seorang guru yang pastinya berbeza dengan guru biasa.Kerana duniaku dikelilingi insan-insan istimewa yang pelbagai masalah dan ketidakupayaan..Duniaku adalah bersama mereka walau mereka tidak dapat mendengar,walau mereka tidak dapat melihat ,walau apapun kekurangan yang ada pada mereka dia tetap anak-anak muridku yang menjadikan aku seorang guru.
Terima Kasih Atas Kunjungan
Ahad, 24 April 2011
Rabu, 20 April 2011
Tak Perlu
Tak perlu bertanya khabar ...
Tak perlu mengambil tahu..
Memujuk hati ini..
dan
bila berjauhan teringat kenangan silam..
membuat hati terguris..
perasaan tercalar..
Rasanya sudah terlewat untuk kuterima apapun kemaafan..
Pergiku usah ditangisi
Hilangku usah dicari...
Jika waktu bisa diputarkan...
i
Jika waktu bisa diputarkan.
Akan kuubah segalanya...
Namun bisakah aku?
Mimpi tetap mimpi
Hanya kenyataan di alam realiti
Aku hanya mampu berfantasi
Mengharap angan menjadi nyata
Dan hanya mampu berserah
Hanya takdir mampu merubah
Isnin, 18 April 2011
Hari Ini....
Hari yang indah...cuaca yang mendung..ada sedikit kesunyian.. masa pun berlalu dalam suasana yang lembut..Terkadang ada gelak tawa yang menghiasi..Saling mengharap ruang masa untuk memihak pada diri...
Hari ini datang penuh harapan ,esok mengharap kepastian dan akan datang belum pasti bisa ditempuhi...
Selamat Menempuh Final Exam Ceksu
Ceksu...
Selamat menempuh peperiksaan akhir semester sepanjang hidup kalau tak sambung belajar lagi...
Buat yang terbaik,tawakal banyak-banyak pasti ceksu dapat menjawab segala persoalan yang dikemukakan.Kita orang kat sini mendoakan ceksu berjaya dengan cemerlang..
Pastinya selepas ini akan terasa kesedihan untuk meninggalkan UMT ,meninggalkan segala suka duka selama 4 tahun bergelar siswi.Saat perpisahan dengan teman-teman merupakan saat yang menyakitkan kerana kemungkinan teman itu tak mungkin kita ketemu lagi.Segalanya akan menjadi memoir ketika bergelar warga UMT.
siapa yang pernah menjalani hidup sebagai mahasiswa akan tahulah betapa indahnya menjalani kehidupan di sana.Menagajar kita mengenali siapa sahabat dan teman yang sanggup susah senang bersama..
Akhirkata
SELAMAT MENEMPUH EXAM SEMOGA KEJAYAAN AKAN MENJADI MILIKMU..
Sabtu, 16 April 2011
Album Kenangan..
Semalam dah 33 hari umur Azib ..ini bermakna aku dah menjalani tempoh berpantang dah melepasi satu bulan.Walaupun kata orang dalam berpantang tapi aku macam orang tak berpantang..Makan pulak ikut hati je..Kalau rasa nak makan aku ambil je..Yang kesian Aziblah selalu buang air besar.
Semalam bawak Azib suntik perlalian dia..Ya Rabbi kuatnya dia menangis masa disuntik..Sekarang Azib dah pandai mengajar orang..letak kat katil atau tilam menangislah dia..Asyik minta didukung je..Sememangnya setiap anak punyai warna warni yang tersendiri..Terpaksa sabar ..
Posing ni setelah pulang dari hospital
Jumaat, 15 April 2011
Kawan,Sahabat dan Teman...
Boleh dicari di mana -mana
Tanpa perlu kau kenali siapa dia...
Merekalah kawan ketika kau gembira
Tetapi bukan sahabat tika kau berduka
Sahabat,
Yang sejati amat payah kau temui..Andai sudah bertemu
Dialah intan yang berharga
Kerana
Dialah sahabat
Diwaktu suka duka....
Teman,
Menemani setiap perjalananmu...Membantu setiap permasalahan hidup ini..
Namun hanya dialah teman hidup kita
Hingga ke akhir hayat..
Khamis, 14 April 2011
Liku kehidupan kita berbeza..
Saat kembali mengenang masa -masa silam ,pastinya diri ini merasakan hidup ini begitu rumit sekali.
Jika tidak kuat, rasanya aku tidak akan menjadi seperti hari ini...
Sememangnya alam kanak-kanak ku tidak seindah seperti kanak--kanak yang lain..pun begitu jauh disudut hati ingin sekali aku kembali ke zaman kanak-kanakku dikelilingi gurau senda,terkadang perkelahian manja adik-beradik..walaupun kemiskinan menghimpit tapi di dalamnya banyak warna warni kehidupan yang ada manisnya.
Hidup dalam serba kekurangan sewaktu zaman kecilku ..membuatkan aku terbiasa dan tidak kisah andaikata dalam satu minggu tidak pernah menjamah ikan atau ayam yang dimasak enak-enak oleh emak.itulah kekebalan kami adik beradik..Nasi putih berlaukkan kicap adalah biasa .terkadang juga sagu yang susah untuk ditelan orang itulah makanan kami.Asal saje dapat mengalas perut dari kelaparan..Arr rasanya anak-anakku sendiri kalau diberikan makanan sagu seperti yang mak masak dulu rasanya tak tertelan dan mungkin hanya sampai dikerongkong dan dimuntahkan balik.
Aku masih ingat makanan yang sedap bila mood ayah baik ayah akan pergi ke laut waktu malam .Pepagi lagi kalau hari tak sekolah aku dan kakak dah ada kat pantai tunggu ayah balik.bukannya apa aku suka sangat sebab dapatlah aku merasa makan sotong atau udang pada hari tu..Sehingga sekarang ini bila aku beli sotong dan udang ..pasti imbauan itu terkenang balik..Betul..aku rindukan saat itu..walaupun aku susah ada satu perasaan yang sukar untuk digambarkan..senang cerita dalam susah ada indahnya..
Sebenarnya dalam diri aku ni,aku ingin menjadi seperti emak yang berjaya mengharungi semua dugaan. mak dah begitu lali dengan kata-kata hinaan orang.Mak begitu tabah melayan karenah ayah..Walaupun mak secara sembunyi sentiasa menitis airmata dibelakang tapi hati ini tau dalam senyum mak derita.Begitulah emak yang aku sayangi..Walaupun aku ingin menjadi seperti emak tapi sikap ku jauh berbeza..Aku seorang yang begitu degil .Tapi kerana kedegilan inilah menjadikan aku seperti hari ini..Degilku bersebab..Aku degil melawan kemarahan mak kerana tidak membantu nya dikedai bila aku balik sekolah..Aku degil kerana tika itu banyak kerja rumah yang aku perlu siapkan..Aku juga degil melawan cakap mak ayah kerana mereka melarangku menyambung persekolahan di tingkatan enam.Aku berkeras kerana aku perlu gapai cita-cita yang kuimpikan selama ini..Alhamdulillah kerana kedegilan ini dapat jua membuat sedikit kesenangan buat mereka..terkadang kedegilan perlu ada juga dalam diri kita demi untuk sebuah kebahagiaan.
Ceksu...Jangan Sedih
e
Alahai...sedihnya Ceksu malam tadi ekk...Jangan sedih-sedih ya Ceksu..semoga hari nie Ceksu dah tak sedih lagi ekkk..
Exam dah dekat, fokuskan minda k.
Jalan berliku masih lagi di hadapan..Biasalah tu..ujian dalam bercinta ..ada pahit dan ada manisnya..
Hope u happy my dear..
Rabu, 13 April 2011
Kalimah Allah Pada Hirisan Daging.
Semalam mak buat gulai kurma daging..tanpa disangka terjumpa hirisan daging yang tertulis kalimah Allah kat situ..
Sebenarnya dah banyak kali jumpa hirisan daging tertulis nama Allah nie.Yang paling banyak ketika malam pernikahan Zila dulu .Hingga 5 keping hirisan daging yang dijumpai tertulis kalimah Allah. Sesungguhnya Allah itu Maha Pencipta dan segalanya atas kehendakNya sesuatu itu terjadi.
Selasa, 12 April 2011
Renungkanlah
Hargailah apa yang kita miliki hari ini...
Andainya sekali ia hilang dan lenyap ,kita tidak akan dapat mencari pengganti atau yang serupa
dengannya!!!!.
Kau sahabat ,dan teman....
Teman.....
Terima kasih kerana masih ada di sisi ketika diri ini memerlukan pendengar yang baik..
Engkaulah satu-satunya sahabat yang selalu bersama.
waktu gembiraku...waktu berdukaku..
Tuhan..
kekalkanlah persahabatan ini
Selamanya
Migrain Oh Migrain
Migrain ku dah datang lagi..Aduh tak sanggup rasanya dah menahan kesakitan ni..
Tiga hari dah ianya menyerang..Puncanya akupun tak tahu..Tension ke...Mungkin juga..
: (
Langgan:
Catatan (Atom)




































